Blogger Widgets Blogger Widgets ¡Mira que luna......! Look at that moon....! Resources for learning English: Muere Ángel García Sanz, catedrático de historia económica de la UVa . elnortedecastilla.es

!Mira que luna! Look at that moon! Resources for learning English

!Mira que luna! Look at that moon! Resources for learning English
Fernando Olivera: El rapto.- TEXT FROM THE NOVEL The goldfinch by Donna Tartt (...) One night we were in San Antonio, and I was having a bit of a melt-down, wanting my own room, you know, my dog, my own bed, and Daddy lifted me up on the fairgrounds and told me to look at the moon. When "you feel homesick", he said, just look up. Because the moon is the same wherever you go". So after he died, and I had to go to Aunt Bess -I mean, even now, in the city, when I see a full moon, it's like he's telling me not to look back or feel sad about things, that home is wherever I am. She kissed me on the nose. Or where you are, puppy. The center of my earth is you". The goldfinch Donna Tartt 4441 English edition

Saturday, July 19, 2014

Muere Ángel García Sanz, catedrático de historia económica de la UVa . elnortedecastilla.es

In memoriam: Dr. Angel García Sanz. 
Me enseñó lo que todavía sé de Estructura Económica e Historia Económica en la Universidad Complutense.
Gracias a lo que recordaba de sus clases muchos años después pude improvisar un tema sobre Estructura económica de la España Contemporánea en el último examen de mis primeras oposiciones a la AGE y las aprobé, ¡quedándome en Madrid! por no hablar de otras muchas improvisaciones con sus recuerdos en la asignatura de Economía en la UNED siendo ya muy, muy, muy adulta.
Pero mis mejores recuerdos tienen que ver con su gran humanidad: Era cercano, cariñoso, divertido, risueño, bueno sobre todo, y es imposible ser todas esas cosas a la vez sin ser muy, muy, muy inteligente.
He llorado y lloro tu prematura muerte: 67 años son muy pocos para morir.
Dicen que uno no muere mientras permanece en el recuerdo de la gente....

Muere Ángel García Sanz, catedrático de historia económica de la UVa . elnortedecastilla.es:

Ángel García Sanz.

No comments:

Post a Comment